1 gru 2008

Vierzehnheiligen

30.11.2008 W ten weekend byłem w Vierzehnheiligen w Bawarii. Pojechałem tam na VII Forum Charyzmatyczne razem z naszą grupą modlitewną "Sadzawka Betesda" z Frankfurtu. Rekolekcje prowadził ks. Fränz Muller z Luksemburga. Było to bardzo głębokie i uzdrawiające przeżycie dla wszystkich uczestników. Tą radość widać chyba na naszych twarzach, prawda?


Szczególne wrażenie zrobiła na mnie medytacja na temat miłosiernego Boga Ojca i Jego relacji do Syna w oparciu o obraz Rembrandta "Powrót syna marnotrawnego". Rembrandt namalował go będąc już starcem, może nawet jest to ostatnie jego dzieło. Ks. Fränz pokazywał na ekranie kolejne fragmenty tego obrazu i odnosił do nich sytuacje przedstawione w przypowieści Jezusa (Łk 15, 11-32). Czy wiedzieliście, że dobry ojciec obejmujący z czułością odnalezione dziecko ma dwie różne dłonie? Jedna to dłoń kobiety, druga - mężczyzny: dwie dłonie Boga - matczyna i ojcowska. Jedną ręką podtrzymuje, a drugą pieści odzyskanego syna.


Miejsce, w którym byliśmy jest bardzo ładne i ciekawe. W pobliżu domu rekolekcyjnego Archidiecezji Bamberg znajduje się bazylika pod wezwaniem Czternastu Świętych Wspomożycieli. Ich historia jest dość niezwykła. W roku 1445 trzykrotnie ukazało się w tym miejscu Dzieciątko Jezus otoczone 14 dziećmi. Pastuszek, któremu biskup przykazał następnym razem zapytać kim oni są, dostał odpowiedź, że są to Święci Wspomożyciele: Krzysztof, Katarzyna, Barbara, Jerzy, Błażej, Cyriak, Małgorzata, Dionizy, Wit, Idzi, Pantaleon, Achacy, Eustachy i Erazm. Więcej informacji jest w Wikipedii.


Kiedy w przerwie między konferencjami wyciągnąłem kijki z samochodu i poszedłem drogą koło bazyliki okazało się ku mojej radości, że jestem na Camino!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz