20 wrz 2014

Dokończenie Drogi Bonifacego

Kilka lat potrzebowałem, żeby dokończyć Bonifatius Route do Fuldy. Wreszcie przeznaczyłem na to 4 dni i poszedłem. Bardzo piękne odcinki przez Vogelsberg. Krajobrazy takie jak w Asturii na Camino. Bardzo życzliwi i radośni ludzie tu mieszkają. Nie wiem z czego to wynika, pewno z piękna krajobrazu i lekkiego życia tutaj. Noclegi trochę drogie, bo od 35 do 40 euro. Tylko raz udało mi się przenocować taniej w schronisku dla pielgrzymów w dawnym klasztorze w Blankenau.

Krótko przed Fuldą nadeszła potężna burza z gradem, piorunami i baaaardzo dużo deszczu. Zdążyłem w ostatniej chwili schronić się pod daszkiem przystanku autobusowego. Po godzinie przeszła burza, ale do katedry podjechałem sobie autobusem, bo jeszcze padało. Po nawiedzeniu katedry i grobu Św. Bonifacego dostałem w muzeum pieczątkę i pociągiem wróciłem do domu.

Oto kilka zdjęć, więcej jest w albumie.

Pomnik Św. Bonifacego

Krajobrazy jak na Camino


Wierzący piekarze tu mieszkają

Figura Św. Jakuba w przydrożnej kapliczce

Na horyzoncie Fulda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz