15 wrz 2023

Redondela - Pontevedra

Z miasta wychodzimy uliczkami kierując się na północ. Droga prowadzi początkowo wzdłuż szosy N-550 potem bocznymi drogami. Po 6 km dochodzimy do Arcade gdzie przechodzimy malowniczy średniowieczny most przez rzekę Verdugo do Pontesempaio. Jest to popularne miejsce pamiątkowych zdjęć pielgrzymów.

Po ok. 1 km i wyjściu z miasteczka droga robi się węższa, kamienista i prowadzi miejscami stromo w górę. Niedługo jednak jest znowu płasko. W miejscowości Vilaboa mijamy kaplicę Santa Marta z XVII w. gdzie możemy sobie sami wbić pieczątkę do Credentialu. Wkrótce potem mamy do wyboru dwa warianty. W lewo nowszy, bliższy natury szlak wytyczony wzdłuż rzeki Tomeza. Dalej prosto dawniejszy szlak mało uczęszczaną szosą przez wioski i osady. Oba szlaki spotykają się na przedmieściach Pontevedra. Tam też (1,5 km przed centrum) znajdziemy schronisko Albergue de peregrinos Virgen Peregrina, km 17.

W Pontevedra jest piękna Starówka, wiele ciekawych zabytków. Spośród nich najbardziej znany jest charakterystyczny kościół zbudowany na planie muszli i poświęcony M.B. Pielgrzymiej Igrexa da Virxe Peregrina. Ja osobiście zostałem w mieście na cały weekend. Nocowałem w hotelu, bo w schronisku nie można zostać na drugą noc.